dimecres, 11 de febrer del 2015

La Palma - La Calàndria

L’operació de treure la lasanya del microones, ficar una tassa amb aigua per al te i parar la taula va durar menys de cinc minuts. Vam seure a taula voltats d’un silenci inèdit en aquella casa. Gairebé vaig trobar a faltar la remor de la caixa tonta, ja que ara em veia obligat a pronunciar alguna paraula.

- Sembla que aquesta nit hi ha un concert a La Palma.
- La Palma... – va repetir mentre deixava refredar un tros de lasanya a la forquilla-. Crec que els amos d’ara són argentins. No sé per què, però aquest local sempre canvia de mans. Saps que cinquanta anys enrere hi havia un cine?.

No em podia interessar menys, però vaig fingir curiositat. Aquella era la xerrada més intensa que havia tingut amb el meu pare des de la catàstrofe.

- M’ho va dir un pintor – va prosseguir-. En aquella època La Palma i La Calàndria, el cine del Masnou, compartien les mateixes bobines de pel·lícules, perquè no n’hi havia prou per abastir dues sales del poble.Això creava un bon problema els dissabtes a la tarda, perquè a tots dos llocs s’hi havia de projectar el mateix programa doble.
- I com ho feien?
- Molt fàcil: la segona pel·lícula del Masnou era la primera que es projectava a Teià, i a la inversa. Quan acabava la sessió, una moto anava d’un cine a l’altre per intercanviar les cintes.

Francesc Miralles, Retrum

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada