dimecres, 11 de febrer del 2015

Cementiri de Teià - Gerard Rosés - La Unió

El dissabte a la tarda vaig ser víctima d’un sobtat atac de melancolia. Havia anat al promontori del cementiri a rellegir Berenice, un conte d’Edgar Allan Poe en el qual es conjuga, un cop més, l’amor i la mort.

En acabar-ne la lectura, vaig elevar la mirada. El dia s’allargava cada cop més; el cel s’havia tenyit de malva i era travessat per un grup nombrós d’aus. Va ser aleshores quan vaig sentir una sobtada tristesa, perquè em vaig adonar que aquells ocells sabien cap a on anaven, mentre que jo havia perdut totalment el rumb.

Des que m’havia desconnectat de Retrum – més ben dit: ells s’havien desconnectat de mi -, l’únic que donava sentit a la meva vida s’havia volatilitzat.

Un cop va arribar el crepuscle, vaig baixar el pendent cap al passeig de la Riera, on vaig distingir una presència coneguda. Davant del centre cultural la Unió, el pintor havia muntat una càmera amb trípode. Vaig suposar que filmava els colors que precedeixen la nit.

En veure’m, el seu somriure em va indicar que havia endevinat d’on venia.

- No et canses mai de voltar per aquest cementiri?

Francesc Miralles, Retrum

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada